מאי 17, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

כל מה שאתם צריכים לדעת על חוק קרן הארנונה בגבעת שמואל

1 min read

חוק קרן הארנונה אושר לקריאה שנייה ושלישית. בעקבות קידום חוק קרן הארנונה השביתה השבוע עיריית גבעת שמואל את הלימודים בבתי הספר והגנים ולא התקיימה קבלת קהל ומענה טלפוני במשרדי העירייה.

עיריית גבעת שמואל לא הסבירה מדוע היא מתנגדת לחוק קרן הארנונה. להודעה שפרסמה העירייה הגיבו עשרות תושבים זועמים עקב שביתה שלא לצורך וללא סיבה מוצדקת.
תושב העיר ד' כתב כתגובה להודעה: "הורים נעשו בני ערובה, השביתה פוגעת בהורים בגלל מלחמות תקציב? הזוי". תושבת נוספת כתבה: "ממש בדיחה! להפיל הכל על ההורים! אנחנו משלמים ארנונה! זה לא מגיע לנו!".

חבר מועצת העיר, רו"ח גל לנצ'נר הפעיל לחץ ציבורי על צעדי ההשבתה שהחליט ראש העירייה, יוסי ברודני וכתב: "שביתה עושים כשנפגעים. תושבי גבעת שמואל לא נפגעו משום חוק ולא עתידים להיפגע משום חוק".

על פי נתוני כלכלנים שפורסמו אמש, גבעת שמואל צפויה לקבל 16 מיליון ש"ח בשנים 2024-2028 מהקרן. בפוסט שכתב חבר מועצת העיר, רו"ח גל לנצ'נר הסביר כי: "גבעת שמואל תוכל לסבסד מעונות יום, שיעורים פרטיים לילדים, חיזוק הרווחה, פיתוח כבישים ותשתיות ועוד ועוד. מבינים מה אפשר לעשות עם 16 מיליון?".

במסגרת חוק קרן הארנונה, כל רשות תעביר לקרן ייעודית שתוקם סכום של בין 10%-28% מרווח הארנונה השנתי שלה מעסקים, והכסף יחולק חזרה לרשויות כולן. רשויות עשירות ייאלצו להיפרד מסכום לא מבוטל מהכנסת הארנונה השנתית שלהן, ומנגד, רשויות חלשות צפויות להרוויח מכך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *